زینبیون

طبقه بندي موضوعي

نقطه آغازین فتنه ها از زبان حضرت علی(ع)

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۱۰ ب.ظ

علی علیه االسلام و نقطه آغازین فتنه ها 

- انما بدء وقوع الفتن اهواء تتبع و احکام تبتدع
- آغاز پیدایش فتنه ها پیروی از هوسهای آلوده و قوانین مجعول است .

- یخالف فیها کتاب الله و یتولی علیها رجال رجالا علی غیر دین الله 
احکامی که با کتاب خدا مخالفت دارد و جمعی بر خلاف حق به حمایت از آن بر می خیزند.

- فلوا ان الباطل خلص من مزاج الحق لم یخف علی المرتادین.
اگر باطل از حق کاملا خالص می گردید ، آنان که دنبال حفیقت اند ، مشکلی نداشتند .

- ولو ان الحق خلص من لبس الباطل انقطعت عنه السن المعاندین .
و چنانچه حق از باطل خالص می گردید ، زبان معاندان از آن قطع می گردید.

- و لکن یؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فیمزجان فهنالک یستولی الشیطان علی اولیائه 
ولى چون قسمتى از حق و قسمتى از باطل گرفته مى‏شود و درهم آمیخته مى‏گردد 
اینجاست که شیطان بر دوستان خود مسلط مى‏گردد 

و ینجو الذین سبقت لهم من الله الحسنی.
و آنهایى که لطف پروردگار شامل حالشان شده، نجات پیدا مى‏کنند. 
نهج البلاغه صبحی صالح -  خطبه 50

نظرات (۳)

سلام علیکم

خیر ببینید انشاالله. منت گذاشتید تشریف آوردید

با احترام به پیوند همراهانم رقم خوردید. کمترین کاری بود که از دستم بر می اومد برای نشر مطالب ارزشیتون

از نکته نظر هاتون بهره مندمون کنید بزرگوار

تمنای دعای فرج دارم و یا علی

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/42970
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

سلام

در اسرع وقت لینک میکنم

یا علی ع
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
يا من لا يفد الوافدون علي اکرم منه و لا يجد القاصدون ارحم منه
دلا يک ره بيا ساز سفر کن ** زهر چه پيشت آيد زان گذر کن