زینبیون

طبقه بندي موضوعي

لطفا قسمتهای بولد شده را دوبار بخوانید...

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷ ق.ظ

لطفا قسمتهای بولد شده را دوبار بخوانید...
رسول اکرم صلی الله علیه و آله در مجلس خود نشسته بود، یارانش او را مانند نگین انگشتر در میان گرفته بودند. مسلمان فقیر و ژنده پوشى از در رسید.  به اطراف متوجه شد، در نقطه اى جایى خالى یافت ، رفت و آنجا نشست . از قضا پهلوى مرد ثروتمندى قرار گرفت . مرد ثروتمند جامه هاى خود را جمع کرد و خودش را به کنارى کشید، رسول اکرم که مراقب رفتار او بود به او رو کرد و گفت: ترسیدى که چیزى از فقر او به تو بچسبد؟!
نه یا رسول اللّه !
«ترسیدى که چیزى از ثروت تو به او سرایت کند؟»
نه یا رسول اللّه !
«ترسیدى که جامه هایت کثیف و آلوده شود؟»
نه یا رسول اللّه !
«پس چرا پهلو تهى کردى و خودت را به کنارى کشیدى ؟»
اعتراف مى کنم که خطا کردم . اکنون به جبران این خطا و به کفاره این گناه حاضرم نیمى از دارایى خودم را به این برادر مسلمان خود ببخشم.
مرد ژنده پوش : ولى من حاضر نیستم بپذیرم.
جمعیت : چرا؟!
چون مى ترسم روزى مرا هم غرور بگیرد و با یک برادر مسلمان خود آنچنان رفتارى بکنم که امروز این شخص با من کرد...


نظرات (۴)

  • میثم طاهری
  • خدایا ما رو از غرور دور کن
    عالی بود

    احسنت
  • گمنام گمنامی
  • صلی الله علی رسول الله و آله و سلم
    سلام.
    حدیث زیبا و هشدار دهنده ای بود.
    یاد حدیثی از مولا علی علیه السلام افتادم که حضرت به این مضمون میفرماید که :
    من یعسوب مومنین(یا مسلمین) هستم و مال و ثروت یعسوب ظالمین(یا کافرین و...) »
  • مهدی جعفری زاده
  • با ((لاف انتظار)) به روزیم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    يا من لا يفد الوافدون علي اکرم منه و لا يجد القاصدون ارحم منه
    دلا يک ره بيا ساز سفر کن ** زهر چه پيشت آيد زان گذر کن